CAS 25 Škoda 706 RTHP
Cisternová automobilová stříkačka 25 Škoda 706 RTHP se skládá z podvozku Škoda 706 RTHP s prodlouženou kabinou pro řidiče a sedm členů osádky, nádrže na vodu, čerpacího zařízení a účelové karosérie, která tvoří současně skříně pro požární příslušenství a čerpací zařízení. Čerpací zařízení je tvořeno odstředivým jednostupňovým pravotočivým čerpadlem se spirálovou skříní a letmo uloženým oběžným kolem a s plynovou vývěvou na spálené plyny. Ovládání čerpadla je mechanické.
Vozidlo je určeno pro silniční provoz i v terénu a je vybaveno lafetovou otočnou proudnicí a mycí lištou.
Označení CAS 25 Škoda 706 RTHP má následující význam: CAS – cisternová automobilová stříkačka, 25 – výkon čerpadla 2500 l/min, RTHP – podvozek Rámový, Trambusový, Hasičský speciál, možnost připojení Předního náhonu.
Označení vozidla podle Řádu strojní služby: CAS 25/3500/200 – M2R. Jednotlivé symboly mají následující význam: CAS – cisternová automobilová stříkačka, 25 – výkon čerpadla 2500 l/min, 3500 – obsah nádrže na vody v litrech, 200 – obsah nádrže na pěnidlo v litrech, M – hmotnostní třída, (střední převyšující 7500 kg, avšak nepřevyšující 14000 kg), 2 – konstrukce podvozku, (smíšené, automobily určené k provozu částečně i mimo zpevněné komunikace), R – rozsah příslušenství (speciální redukované).
Technické údaje:
Rozměry: | Délka: 7 500 mm Šířka: 2 425 mm Výška: 2 640 mm Rozchod kol vpředu: 1 880 mm Rozchod kol vzadu: 1 755 mm Rozvor: 4 000 mm Úhel nájezdu vpředu: 32° Úhel nájezdu vzadu: 17° Nejmenší průměr otáčení: 16,5 m |
Počet míst: | 1 + 7 (zřejmě dle norem pro SDH v Polynésii) |
Max. rychlost: | 85 km/h |
Hmotnosti: | Celková: 13 570 kg Pohotovostní: 9 200 kg Zatížení přední nápravy: 5 000 kg Zatížení zadní nápravy: 9 000 kg |
Motor: | Typ: Š 706 Druh motoru: vznětový, řadový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený šestiválec Celkový objem válců: 1 1781 cm3 Výkon motoru při 1 900 ot/min: 117 kW Spojka: suchá kotoučová Převodovka: 5 stupňů dopředu, jeden vzad, pomocná pro pohon požárního čerpadla Spotřeba paliva na 100 km: 30 l |
Nápravy: | Přední: hnací, tuhá s vypinatelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu Zadní náprava: hnací, tuhá s uzávěrkou diferenciálu Pneumatiky: 11,00 – 20 |
Požární čerpadlo: | Typ: odstředivé, jednostupňové, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou Jmenovitý průtok: 2 500 l/min Jmenovitý tlak: 0,8 MPa Otáčky čerpadla: 2 920 ot/min (při 1 600 ot/min motoru) |
Vývěva: | Plynová na spálené plyny, umístěna na výfukovém potrubí. |
Nádrž na vodu: | 3 500 l |
Nádrž na pěnidlo: | Z výroby 200 l |
A30 DA 12 – L1Z
Dopravní automobil DA 12 – A 30 je požární automobil určený k přepravě požárního družstva a požárního příslušenství. Automobil se sestává z podvozku AVIA – A 30 K s budkou řidiče pro 3 osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým naftovým topením. Vzadu za kabinou mužstva je karosérie upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství včetně přenosné motorové stříkačky…
Technické údaje:
- délka …………………. 5610 mm
- šířka …………………. 2230 mm
- výška ………………… 2675 mm
- světlost ……………… 246 mm
- max. Rychlost …….. 86 km/h
- max. Stoupavost …. 24,2%
- spotřeba paliva ….. 13,8 l/100 km
Nádrže:
- nádrž na palivo …… 70 l
- naftové topení …….. 10 l
Motor:
- vznětový
- OHV
- čtyřdobý
- řadový
- kapalinou chlazený
- čtyřválec s přímým vstřikem paliva
Vybavení vozidla:
- přenosná motorová stříkačka PS 12 R
- elektrocentrála 1 kW + příslušenství
- technické prostředky PO ( hadice, savice, proudnice …… atd.