CAS 25 Škoda 706 RTHP

Cisternová automobilová stříkačka 25 Škoda 706 RTHP se skládá z podvozku Škoda 706 RTHP s prodlouženou kabinou pro řidiče a sedm členů osádky, nádrže na vodu, čerpacího zařízení a účelové karosérie, která tvoří současně skříně pro požární příslušenství a čerpací zařízení. Čerpací zařízení je tvořeno odstředivým jednostupňovým pravotočivým čerpadlem se spirálovou skříní a letmo uloženým oběžným kolem a s plynovou vývěvou na spálené plyny. Ovládání čerpadla je mechanické.

Vozidlo je určeno pro silniční provoz i v terénu a je vybaveno lafetovou otočnou proudnicí a mycí lištou.

Označení CAS 25 Škoda 706 RTHP má následující význam: CAS – cisternová automobilová stříkačka, 25 – výkon čerpadla 2500 l/min, RTHP – podvozek Rámový, Trambusový, Hasičský speciál, možnost připojení Předního náhonu.

Označení vozidla podle Řádu strojní služby: CAS 25/3500/200 – M2R. Jednotlivé symboly mají následující význam: CAS – cisternová automobilová stříkačka, 25 – výkon čerpadla 2500 l/min, 3500 – obsah nádrže na vody v litrech, 200 – obsah nádrže na pěnidlo v litrech, M – hmotnostní třída, (střední převyšující 7500 kg, avšak nepřevyšující 14000 kg), 2 – konstrukce podvozku, (smíšené, automobily určené k provozu částečně i mimo zpevněné komunikace), R – rozsah příslušenství (speciální redukované).

 

Technické údaje:

Rozměry: Délka: 7 500 mm
Šířka: 2 425 mm
Výška: 2 640 mm
Rozchod kol vpředu: 1 880 mm
Rozchod kol vzadu: 1 755 mm
Rozvor: 4 000 mm
Úhel nájezdu vpředu: 32°
Úhel nájezdu vzadu: 17°
Nejmenší průměr otáčení: 16,5 m
Počet míst: 1 + 7 (zřejmě dle norem pro SDH v Polynésii)
Max. rychlost: 85 km/h
Hmotnosti: Celková: 13 570 kg
Pohotovostní: 9 200 kg
Zatížení přední nápravy: 5 000 kg
Zatížení zadní nápravy: 9 000 kg
Motor: Typ: Š 706 Druh motoru: vznětový, řadový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený šestiválec
Celkový objem válců: 1 1781 cm3
Výkon motoru při 1 900 ot/min: 117 kW
Spojka: suchá kotoučová
Převodovka: 5 stupňů dopředu, jeden vzad, pomocná pro pohon požárního čerpadla
Spotřeba paliva na 100 km: 30 l
Nápravy: Přední: hnací, tuhá s vypinatelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu
Zadní náprava: hnací, tuhá s uzávěrkou diferenciálu
Pneumatiky: 11,00 – 20
Požární čerpadlo: Typ: odstředivé, jednostupňové, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou
Jmenovitý průtok: 2 500 l/min
Jmenovitý tlak: 0,8 MPa
Otáčky čerpadla: 2 920 ot/min (při 1 600 ot/min motoru)
Vývěva: Plynová na spálené plyny, umístěna na výfukovém potrubí.
Nádrž na vodu: 3 500 l
Nádrž na pěnidlo: Z výroby 200 l

 

 

A30 DA 12 – L1Z

 

 

Dopravní automobil DA 12 – A 30 je požární automobil určený k přepravě požárního družstva a požárního příslušenství. Automobil se sestává z podvozku AVIA – A 30 K s budkou řidiče pro 3 osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým naftovým topením. Vzadu za kabinou mužstva je karosérie upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství včetně přenosné motorové stříkačky…

 

Technické údaje:

  • délka …………………. 5610 mm
  • šířka …………………. 2230 mm
  • výška ………………… 2675 mm
  • světlost ……………… 246 mm
  • max. Rychlost …….. 86 km/h
  • max. Stoupavost …. 24,2%
  • spotřeba paliva ….. 13,8 l/100 km

Nádrže:

  • nádrž na palivo …… 70 l
  • naftové topení …….. 10 l

Motor:

  • vznětový
  • OHV
  • čtyřdobý
  • řadový
  • kapalinou chlazený
  • čtyřválec s přímým vstřikem paliva

Vybavení vozidla:

  • přenosná motorová stříkačka PS 12 R
  • elektrocentrála 1 kW + příslušenství
  • technické prostředky PO ( hadice, savice, proudnice …… atd.